Warning: Trying to access array offset on value of type bool in /home/u0988002/central.com.tr/wp-content/themes/medical-clinic/theme-framework/theme-style/function/template-functions.php on line 614

Yaz Aylarında Artan Ödem Şikayetlerine Dikkat! Ödem Nasıl Atılır?

Home / Haberler / Yaz Aylarında Artan Ödem Şikayetlerine Dikkat! Ödem Nasıl Atılır?
Yaz Aylarında Artan Ödem Şikayetlerine Dikkat! Ödem Nasıl Atılır?

Ödem nedir?

El ve ayağınız durduk yere şişiyor mu? Birkaç gün içinde 1-2 kilo alıp veriyor musunuz? Cevabınız evet ise sizin de ödem sorununuz olabilir. Ödem, dokular arası sıvı hacminde belirgin artış nedeniyle oluşan gözlenebilir şişliklerdir.

Vücudumuzda su dağılımının, kas hücresinde ve kullanılan bölgede dengeli şekilde olması gerekir. Fakat  stres, aşırı kilo, toksin maddelerin artışı gibi nedenlerle vücudun lenf kanalları tıkanır ve vücuttan atılması gereken su ödeme neden olur.

Ödeme neden olabilecek faktörler nelerdir?

  • Gebelik,
  • Aşırı stres,
  • Fazla kilolu olmak,
  • Uzun süre ayakta durmak,
  • Kadınlarda adet öncesi dönem,
  • Karbonhidrattan fazla beslenme,
  • Çok tuzlu beslenme düzeninin olması,
  • Yeterince su tüketmemek,
  • Kalp, karaciğer ve böbrek yetmezliği,
  • Toplardamar ya da lenf damarı tıkanıklığı sonucu oluşmaktadır.

Ödem oluşumunu önlemek için dikkat edilmesi gerekenler nelerdir?

  •  Tuz ve tuzlu gıda tüketimini azaltmak.
  • Bol su içmek.
  • Hareketli olmak, hareketsizlikten kaçınmak.
  • Karbonhidrat tüketimini azaltmak.
  • Ödem oluşumuna neden olan bir hastalık varsa (kalp, karaciğer,böbrek yetmezliği gibi) hastalığa ait tedavi düzenine uymak. Düzenli tedavi altındayken ödemlerde artış olursa ilgili doktoruna başvurmak.
  • Travma nedeniyle oluşan bölgesel ödemlerin önlenmesi için kısa aralıklarla soğuk uygulama yapmak.
  • Bacaklarda gün içinde oluşan ödemi önlemek için uzun süre ayakta kalmamak, otururken bacak bacak üstüne atmamak, gün sonunda bacakları 45 derece açıyla yükselterek dinlenmek.
  • Regl öncesi ödemi azaltmak için regl tarihinden 2 hafta öncesinden başlayarak tuzlu gıda ve karbonhidrat alımını azaltmak.

Son Güncelleme Tarihi Aralık 29, 2023 Editör editor