Warning: Trying to access array offset on value of type bool in /home/u0988002/central.com.tr/wp-content/themes/medical-clinic/theme-framework/theme-style/function/template-functions.php on line 614

Yürüyüş Yapmanın Faydaları Nelerdir? Yürüyüş Yapmanın Zayıflamaya Etkisi

Home / Haberler / Yürüyüş Yapmanın Faydaları Nelerdir? Yürüyüş Yapmanın Zayıflamaya Etkisi
Yürüyüş Yapmanın Faydaları Nelerdir? Yürüyüş Yapmanın Zayıflamaya Etkisi

Sağlığımızı ve formumuzu korumanın basit bir formülü var; düzenli yürüyüş yapmak. Yürüyüş yapmak kişi için bu hızlı yaşama bir mola vermek ve kendi sağlığına zaman ayırmak anlamına gelir. Yürüyüş yapmanın faydalarını sıralayacak olursak:

  • Yürüyüş kalp ve damar hastalıkları riskini azaltır,
  • Vücut kaslarını kuvvetlendirerek, kasların daha etkin çalışmalarını sağlar,
  • Kan basıncını düzenler,
  • Şişmanlık riskini azaltır,
  • Sindirimi kolaylaştırır,
  • Eklem ve kasların esnekliğini artırarak, bel ve boyun ağrılarını hafifletir,
  • Kemiklerin kuvvetlenmesine yardımcıdır,
  • Uykusuzluğu azaltarak rahatlamaya yardımcı olur,
  • Mutluluk hormonu olan endorfin salınımını sağlar,
  • Yaşlanma sürecini geciktirerek, genç görünüm sağlar.

Yürüyüşte Dikkat Etmeniz Gerekenler Nelerdir?

  • Kilo vermek amacıyla naylon giysiler vücuda sarılmamalı.
  • Sağlık sorununuz var ise doktora görünmeden, yürüyüş programına başlamamalı.
  • Diyabet, hipertansiyon ve diğer sistematik hastalığı bulunanlar sık sık doktor kontrolünden geçmeli.
  • Ciddi bir yemek sonrası hızlı ve ağır yürüyüşler yapılmamalı.
  • Yürüyüş öncesi ve sonrasında susuz kalmamaya dikkat edilmeli.
  • Çok sıcak havalarda ve saatlerde yürüyüşten kaçınılmalı.
  • Bir sıkıntı hissedildiğinde yürüyüşe inatla devam etmemeli.

 

Son Güncelleme Tarihi Aralık 29, 2023 Editör editor